Race,- And Eventinghorses in Wyong @Limitless Lodge

15 september 2013 - Wyong, Australië

Op 27 juli zijn we van Mt Isa Naar Sydney gevlogen om vervolgens door te gaan naar Wyong waar we op een bedrijf zouden gaan werken met RaceHorses en Eventing Horses..

Een droombaan, zeker voor iemand die graag met paarden bezig is! vanaf het vliegveld was het nog wel even een stukkie met de trein , na eerst wat met het thuis te hebben gecommuniceerd tja gratis wifi op t vliegveld natuurlijk .. toch maar de trein in op weg naar Wyong..

helaas was dit geen rechtstreekse verbinding dus moesten we een aantal keren overstappen, we hadden een planning om ongeveer om 21.30 aan te komen, ze zouden lichten voor ons laten branden in de keuken op de veranda en in onze kamen dus zouden het dan makkelijk kunnen vinden. goed de planning werd helaas een beetje later . om 00.00uur dus 's nachts stonden we op het station in Wyong op naar de taxie , helaas geen taxie , oke om 00.30 eindelijk een taxie voor ons en op weg naar een warm bedje.de taxie gaf aan dat er 2 plekken waren .. hm tja geen iedee welke van de 2 we moesten hebben, 1 waarvan de lampen en alles nog zou branden.

de 1e plek brandde alles maar voor de zekerheid toch maar even controleren of er bij het andere huis ook lampen branden dus maar doorgereden ja ook hier brandde lampen we namen de gok en stapte hier maar uit de taxie .. taxie reed weg helaas alles opslot.. damm tja en dan blijk je toh bij het verkeerde huis te staan.

al met al waren we om 01.30 uu bij het andere huis en konden we richting bed.. beetje verkleumd waren we wel maar we lagen in bed .. de volgende dag waren we nog vrij dus konden we de boel nog beetje verkennen, even boodschappen gedaan e vroeg op bed want maandag 29 juli zouden we om 5.00 uur beginnen das mooi optijd dus vroeg van bedje af..

1e dag racing, we begonnen met stallen mesten, dit ging aardig snel, wel fijn om deze ervaring al een beetje te hebben, nadat we hiermee klaar waren en de paarden gereden waren moesten we ze gaan afspuiten, helemaal van top tot teen, ;-) bij het afspuiten hebben we Tim Voor het eerst ontmoet , een aardige mand die houd van Precisie ..

nadat de paarden gewassen waren was et de boel opruimen en om 12.00 uur was het tijd voor lunch . lekker tot 14.30 dat is wel lekker , 's middags was het paarden in de stapmolen doen hier bleven ze ongeveer 40 min in en werden dan gewisseld daarna was het tijd voor grooming en denkens weer opdoen.. om 18.00 uur waren we klaar en konden we gaan eten..

even douchen denk je dan. helaas geen water, dit gebeurd dus dagelijks dus er zat geen douche in voor mij.. nou ja dan maar op bed en volgende dag op tijd weer vanaf..  nu hadden we een andere taak gekregen ,we moesten eerst voeren daarna de paarden tempraturen en dekens afhalen, best een aardig karwij kan ik je vertellen..

nadat alle dekens af waren werden de paarden gezadeld en gereden we moesten helpen met paarden aangeven aannemen naar de stap molen brengen , nadat elk paard gereden was , konden we weer beginnen met afspuiten .. sommige paarden hadden een shampoo nodig en die moesten dus helemaal in het sop! een taak voor Esther hihi

nadat alles weer gewassen was konden we gaan lunchen, de middag er na was het zelfde als de dag ervoor  dus net veel anders

helaas kon ik mijn ritme niet helemaal vinden , de paarden waren behoorlijk fris af en toe en kon ze niet echt aan, ik heb met een paar andere meiden gepraat en die zeiden dat ze het allemaal gehad hadden in het begin en dat ik het wel een kans moest geven . de dagen erna werden idd wel beter , maar helaas voelde ik met niet helemaal happy,

Tim Wilde ons Graag aan De Andere kan hebben op mainsite de stallen met de eventing horses ik ben daar een dag geweest en dat is wel veel leuker, het is wat afwisselender , ook yvanka is daar 2 dagen geweest.

Op een vrije zondag zijn we met een wedstrijd mee geweest om te kijken he het in zijn werk ging wand Tim Wil Ons graag op main hebben en dan zullen we ook mee moeten op wedstrijd. het was een erg leuke ervaring het zal veel stressen worden maar ook erg leuk denk ik.

nadat we weer thuis waren hebbe we onze spullen gepakt en zijn we verhuist naar de andere kant heerlijk een huisje voor ons zelf!!

hier was het ook om 5 uur beginnen maar omdat veel paarden buiten stonden moesten we dus het voer rond brengen met een quad en kar. dus hup voer in de kar en gaan!!  rond een uur of 6 was het tijd voor the hand walks dit voor de paarden die dag en nacht op stal staan ivm een blessure die mochten er nu even uit voor wat gras en sommige moesten 20 min aan de wandel. daarna moesten we wat paarden omgooien , de gene die binnen stonden gingen naar buiten en die buiten stonden naar binnen

nadat dat klaar is varieert de dag soms gaan er paarden naar de aqua andere keer worden ze eerst gereden, we moeten dus hoofdstellen in elkaar zetten , paarden zadelen ectr, wassen na het rijden lunch hooi voeren vegen en rond een uur of 14.00 hadden we pauze, soms werkten we door maar vaak konden we dus wel even een break nemen..

om 16.00 uur was het paarden wee omwisselen voeren vegen en klaar.

zo ging het een aantal weken sommige dagen waren echt heel lekker voor mij , en daar genoot ik weer echt super van , helaas voelde ik me het meest van de tijd niet happy , en heb na keer op keer proberen toch maar de knoop doorgehakt om alleen verder te reizen. misschien wel een beetje zwak van mij zelf , maar had geen zin om op een plek te zetten waar ik het meest van de tijd mij ellendig voel , dan is het tijd om je spullen te pakken en door te gaan..

op 15 september heb ik afscheid genomen van mijn reismaatje en een paar van stal Tim vond het erg jammer dat ik ging want ik deed erg goed werk en hij kon mij eigenlijk niet missen, dat heeft met wel even doen twijfelen , maar heb toch besloten te gaan en heb een taxie gepakt naar het station.. daar op de bus gestapt naar Newcastle waar mijn reis verder gaat.. ik voel me nu al een stuk beter.

het is jammer dat dit werk wat altijd al een droom voor me is geweest niet voor mij is weg gelegd, maar het maakt me nu wel duidelijk dat ik het gewoon maar voor de hobby moet houden ;-)

hoop dat jullie weer veel plezier beleven aan mijn reisverhalen mijn volgende reisverslag zal gaan over de avonturen van Newcastle,

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

1. Sietse Leffring:
    24 september 2013
    En binnenkort begint er weer een nieuw avontuur !! Lekker hoor.. Have fun.. X
  2. Ruth Bouma:
    27 november 2013
    Lieve Esther,

Het is alweer eind november nu ik dit lees,ik sta niet meer op facebook dus is het wat lastiger je te volgen.

Erg knap dat je een beslissing hebt genomen om iets anders te gaan doen.
    Ik hoop dat je het naar je zin hebt nu!

Veel liefs ,Ruth
  3. Esther:
    28 november 2013
    Hey Ruth,

bedankt voor je berichtje! alles gaat goed hier!! heb echt een super gave reis achter de rug ... ik
    moet idd weer even een update doen!! ben van newcastle naar Melbourne gevlogen vandaar heb ik 3 dagen over de great ocean road getourd richting Adelaide een weekend op
    Kangaroo Island . een dagje wijn proven in barrosa valley . en dan 6 dagen touren van adelaide naar Alice Springs.. echt een tour door het midden van australie!!! ZO GAAF!!! nu back to real life.. working ... ;-) ..

zal gauw een update schrijven over mijn belevenissen in de outback...
    en ik hoop wat fotos toe te voegen
    groetjes esther