Nieuwe Belevenissen In Australie!!!

2 januari 2014 - Mount Isa, Australië

Van Melbourne naar Alice Springs van 5 Oktober tot 21 oktober 2013

MELBOURNE 5 OKTOBER TOT 8 OKTOBER 2013

Op Zaterdag 5 oktober ben ik naar Melbourne gevlogen na een korte vlucht aangekomen, en dan tja en nu? Waar moet ik heen, waar is mijn hostel , buiten het vliegveld was een chuttlebus deze reed naar het centrum, het was een rit van zo’n 20 minuten ,aangekomen in het centrum een groot busstation even informeren waar ik heen moest, bleek er een gratis dropoff bus te zijn die mij gratis naar mijn hostel zou brengen .. wat wil een mens nog meer J

Aangekomen bij mijn hostel Het “Discorvery” echt enorm vergeleken met het hostle van Newcastle, echt gewoon om in te verdwalen, gelukkig had ik 3 dagen hier dus met de tijd dat je weet waar alles zit kan je weer weg LOL..

Zondag ochtend een gratis ontbijt alles super geregeld daarna op de stad in, de boel verkennen. Heb een leuke rondvaart geboekt over de Wateren van Melbourne heerlijk rustig en een leuke manier om de stad te bekijken.. Na de rondvaart ben ik Richting de Botanic Gardens gelopen , weer een lekker trippel maar heerlijk genoten van het mooie weer en de rust, de mooie planten en speciale bomen, tussen de middag in het paviljoen geluncht en toen terug naar het centrum , ‘s avond heb ik een lekker filmpje gekeken en wat gekletst met andere backpackers,

De volgende dag ging ik vroeg van bed, nu de andere kant van Melbourne op gelopen, 2 prachtige gebouwen bekeken en het musea even in geweest, Na deze route ben ik terug gelopen naar het centrum en heb even boodschappen gehaald bij de aldi moest toch ook wat eten in huis hebben..

Na mijn spullen en eten gedropt te hebben in het hostle maar even bedacht wat ik zou gaan doen,  ik had besloten te gaan wandelen richting zee, ze hebben namelijk van die leuk gekleurde strandhuisje en dat leek me wel leuk om te bekijken, het was wel een eindje lopen maar ach het was lekker weer.. en onderweg waren er nog een aantal gebouwen en prachtige tuinen te bewonderen zeker het bekijken waard als je hier bent.. en we hadden toch tijd zijn dus waarom niet.

Na eindelijk  een paar uur verder en ik denk wel 10 km eindelijk aangekomen bij het strand yes!!! Hup de weg over en naar het strand,… damm geen strandhuisjes dat was even flink balen maar ach het was een mooie tocht en het uitzicht was geweldig. Ik ben de pier op gelopen en heb een heerlijke muffin gegeten  dit was echt hemels kan ik je vertellen, helaas moest ik mijn weg weer terug vinden dus ben ik langs het strand terug gelopen richting het centrum, na een tocht van wel 5 uur, eindelijk weer aangekomen in mijn hostle , ik voelde mijn benen wel maar het was echt super en mega mooie indrukken, en uiteraard veel foto’s gemaakt

Helaas gaan de dagen erg snel de volgende dag zou mijn wekker vroeg gaan en zouden we vertrekken over de GREAT OCEAN ROAD  richting Adelaide , een nieuwe reis en nieuwe belevenissen.. Bedankt Melbourne en Discovery Hostel voor deze fantastische dagen.

DINSDAG 8 OKTOBER 3 DAYS GREAT OCEAN ROAD TRIP !!

Vanmorgen werd ik op gehaald door Groovy grape Gataways een tour organisatie . mijn tas achter inde bus gegooid en hup de bus in.. onze tourguids verbleef in mijn  hostel dus was de eerste die ze oppikte had dus alle plek om te kiezen.. nadat we iedereen hadden opgepikt van de hostels , bleken 4 van de 6 uit Nederland te komen mijn eerste gedachten waren heel eerlijk a nee toch ben je in Australië zit je in een bus vol Nederlanders. Maar we hebben echt een geweldig tour gehad.

Van Melbourne zijn we naar Surferscity gereden,  daarna richting de Oceaan, we hebben heel wat gave stops gehad , zo hebben we vogels gevoerd en koala’s gespot , kan geen genoeg krijgen van alle mooie plekjes  en mijn camera raakt dan ook aardig vol hihi .

Na de ritjes langs de beaches ook een ritje richting rainforest , hier stonden varens van wel een paar 1000 jaar oud uit gegroeid tot bomen.. best bijzonder om zoiets te zien. Daarna zijn we doorgereden naar de 12 apostles nou ja 12 er stonden nog een paar , met een prachtige heldere hemel en geen wolk aan de lucht hadden we de kans om met een helicopter er over heen te vliegen, het kost dan wel wat maar zag dit als een kans om nooit te vergeten dus heb de stoute schoenen aangetrokken en heb een toffe helicopter vlucht gehad.. kan je vertellen de piloten waren ook mooi om naar te kijken..  :-P nee alle gekheid op een stokje .. maar WAUW wat een ervaring was dat zeg.. wel iets wat ik vaker zal doen ZO GAAF!!!!!

Wat een geweldig eerst dag van deze 3 daagse tour .. heb super genoten en met een prachtig zonsondergang over de 12 apostles weer een dag om nooit te vergeten.. na een heerlijke Pizza in het dorp ( een straat met 4 huizen en een café en ons hostel) ons hostel maar opgezocht voor de nachtrust slaap lekker Prinstown.

De volgende dag zijn we gestart in prinstown en bij de 12 apostels naar beneden gegaan via een trap om zo op het strand uit te komen. Langs de kustlijn waren een aantal plekken met verhalen die we bezocht hebben zo zijn we van ‘Gibson Staps’ naar ‘Loch Ardgeordge’ naar ‘Londen brigde’ Naar “bay of Island ’gereden dit was helaas het laatste stuk van de Great Ocean Road   geweldig mooie rotspartijen en prachtige stranden.

We zijn door gereden naar de mountens waar we hebben geluncht in een vulkaan “the TowerHill” wat was het daar groen en prachtig om even te pauzeren,

Toen door naar het cultuur centrum ,  in Hallsgap en op naar Macanzyfalls een mega waterfall met 276 trede naar beneden tja prachtig natuurlijk maar je moet ook weer omhoog, nou dacht dat ik een aardige conditie had.. maar kan je vertellen das best zwaar hoor en best warm had een rood hoofd toen ik weer boven was.. maar echt wel een bezoekje waard, van de macanzyfalls zijn we doorgereden naar de Balconies weer een prachtige uitkijk plek.

Daarna maar door naar de accommodatie in Awonga hier het avond eten voorbereid en nog wat kangaroo’s op de foto gezet. We hebben echt een top avond gehad en was echt mega gezellig!! Morgen helaas alweer de laatste dag

10 oktober laatste tourdag een dag naar de “the Grampiens” vandaag hebben we een hike gedaan door de bergen een geweldige outdoor activiteit over rotspartijen en smalle paden.. de hike die we deden was de Pinnacle met als einde uiteraard weer een prachtig uitzicht.. helaas was het zicht wat minder omdat het wat mistig was maar ook deze was zeker weer de moeite waard om te doen.. van de Pinnacle zijn we doorgereden naar NHILL waar we onze lunch hadden, helaas konden we geen fruit en groente meenemen de grens over dus moesten we dit weggooien of allemaal op eten helaas  was dit veel te veel dus kon dat natuurlijk niet gelukkig waren er wat meer mensen op het picknick terrein, die de andere kant op gingen en hebben we alles maar met hun mee gegeven daar waren ze erg blij mee.. op naar de grens van south Australia. En door naar Adelaide, wat een geweldig tour was dit ook weer en wat hebben we heerlijk genoten en wat hebben we veel beleefd..

Kangaroo Island 12 to 14 Oktober 2013

Op 12 oktober ben ik met dezelfde tour operator mee geweest naar Kangaroo Island  Sophie een mede reiziger die dezelfde tours geboekt heeft al mij was dus ook weer van de partij. De bus zat dit keer goed vol , het eerste stuk met de bus naar de haven en daarna op de boot richting het Island, we waren volgens het ticket een mannetje geworden, MR  Esther Hagenouw gelukkig maakte het niet veel uit dus geen problemen aan boord, het water deinsde behoorlijk we moesten uitkijken dat we niet zee ziek zouden worden, gelukkig was er veel te zien zo ook nog over de reling hangend om te kijken of we nog dolfijnen konden spotten maar helaas , helaas..

Nadat we aan waren gekomen zijn we door gereden  naar de mooiste stranden van de wereld hier natuurlijk mijn camera weer voorzien van prachtig beeld materiaal , hierna hadden we weer een lunch en hoe kan het anders met al die bbq langs de weg…  weer een BBQ  wel weer erg lekker.

Na onze lunch reden we naar een natuurgebied voor zeeleeuwen hier kon je over het strand lopen tussen de zeeleeuwen maar wel met een gids mee.. omdat het anders te gevaarlijk was. Sommige lagen heerlijk te slapen, andere waren lekker aan het spelen, er waren ook baby leeuwtje zo schattig, die zwemles kregen van moeders .

Op weg naar ons verblijf op een alpaca station, hebben we nog een tocht met een kajak gemaakt daarna nog even de zee in wat was dit strand ook weer prachtig met wit zand en blauw water.. gewoon weer een plaatje om van te dromen..

Op ons verblijf adres hadden we ‘s avond ja ja ja weer een BBQ ach altijd erg lekker!! Nog even bij het kampvuur kletsen en dan door naar bed.. een dorm met de meest bijzondere douche en toilet ooit gezien.. gewoon open  en een planten partij waar je naar uitkeek.. heel bijzonder en zeker uniek bedacht.

De volgende dag was het helaas was slecht weer , harde wind en regenbuien, maar gelukkig tijdens de activiteiten was het droog. We hebben eerst de Remarkeble Rocks bekeken , we moesten uitkijken dat we de zee niet in zouden waaien maar wat bijzonder om dit te zien. Daarna hebben we een tocht door de duinen gelopen richting het Lighthouse en hebben zelfs kangaroo ‘s gespot  hoe leuk Kangaroo’s op Kangaroo Island ,

Omdat het wat slecht weer was kon het zandboarden helaas niet doorgaan,  hopelijk kunnen we dit nog ergens anders uitproberen. Ook deze tour was weer ten einde. Wat weer een geweldige dagen met de verry terug naar het vaste land weer terug naar Adelaide back to the hostle 109,

Barossa Valley 14 oktober 2013

Even een dagje wijn proeven tussen door,  ook Sophie was weer van de partij , om 07,45 vertrokken van het hostle eerst een bakkie koffie onderweg en een bezoekje aan het grootste houten hobbelpaard ter wereld, daarna door naar de fluistermuur, dit was een enorme damwand in het water als je aan de andere kant ging staan en je je oor bij de muur hield kon je de personen aan de andere kant horen fluisteren..

Nu was het tijd voor wijn proeven we hebben in totaal 5 bedrijven bezocht en bij elk bedrijf wel 5 wijnen geproeft.. het is natuurlijk zonde om het uit te spugen dus we hebben alles maar opgedronken je kan je voorstellen hoe wij ons aan het einde van de dag ons voelde.. heel vrolijk …

Ook byzonder om dit mee te maken ik ben blij dat ik deze dag extra heb bij geboekt,

’s avonds rond een uur of 5 waren we weer thuis, ik heb mijn kleding gewassen en ’s avonds hadden we nog een borrel met onze vorige tour guide kortom een gezellig dag gezellig afgesloten..

De volgende dag zou voor ons eerst het laatste avontuur beginnen, een 6 daagse tour van Adelaide naar Alice Springs

Dinsdag 15 oktober 2013 tot 21 oktober 2013 Aldelaide to Alice Springs.

Vanmorgen om om 6.45 uur weer opgehaald door de meest fantastische reisorganisatie van Australië, voor onze tocht door het midden va Australië. Het zouden veel lange dagen worden in de bus maar we zullen ook de meest bijzondere plekjes tegen komen.

Zo zijn we naar Aligator George geweest en hebben een geweldige hike over de rotsen gehad met weer super mooie uitzichten.. en bijzondere rotspartijen.  Na deze hike hebben we wat hout verzameld en op de de bus vast geknoopt en zijn we door gereden naar ons kamp somewhere in the middle of Australia ..hier hebben we onze spullen gedropt en ff wat op frissen dan door naar een super mooie zonsondergang bij Hancocks Lookout . over Upper Spencer Gulf .. met heerlijk wat lekkers erbij , was dit een super afsluiting van een super eerste dag..

Hierna zijn we terug gereden naar ons kamp hebben heerlijk gekookt en lekker bij het kampvuur gezeten.. jaja geen hostel.. geen tent.. gewoon in je slaapzak in een swag in de openlucht. Heeerlijk kijkend naar de sterren en de maan.. wat een belevenis en wat cool.. de wekker mooi op tijd zetten want om 5 uur  in de ochtend zouden we weer met de bus verder reizen.

Op woensdag 16 oktober hebben we ons kamp verlaten om door te reizen naar Coober Pedy. Een lange reis in de bus.. aangezien we nu naar het midden van Australia reizen kan je merken dat de tempraturen ook op lopen , de bus uitgestapt dammm de warmte komt je tegemoet 34 graden. Damm das even wennen hoor.. gelukkig sliepen we ondergronds dus das wel ff lekker cool.. we hebben daar een rondleiding gehad door de opaal mijn . best gaaf om te zien. Na deze rondleiding zijn we naar een kangaroo opvang gelopen in town hier worden gewonde kangaroo’s gebracht en verzorgd. We hebben hier kangaroo’s gevoerd , .. na deze belevenis zijn we doorgelopen naar de pizzeria om daar weer heerlijk van een pizza te genieten, er was nog een kans om na de pizza nog wat te drinken in een ondergrondse bar, ik en nog een paar zijn die kant opgelopen helaas was het niet echt heel byzonder , er zaten wat Aboriginals die keken ons aan en verder was er dus niet echt iets.. dus zijn we maar weer omgedraaid en hebben weer een super zonsondergang gezien op de top van de mijn..

Aangezien ik aardig moe was ben ik optijd mijn bedje in gedoken voor een fijne nachtrust.

Donderdag 17 oktober hebben we onze reis vervolgd richting Yulara , het Uluru-kata Tjuta National park .. eindelijk richting die bijzondere grote rots in het midden van Australië met zijn bijzondere verhalen..  het was een enorm lange reis in de bus maar gelukkig wel met some nice stops J

Aangekomen in Yulara hebben we ons kamp weer opgezet voor de aankomende 2 dagen. Even snel het zwembad bezocht. Ons kamp had een uitkijkpost met zicht op jawel de Uluru.. dus weer een geweldige zonsondergang gezien. Weer wat dips en chips erbij… wat is dit genieten zeg!!! I LOVE IT!!!

Maar weer op naar de Swags en richting dromenland , wat weer een heerlijke afsluiter van de dag … nog voor de wekker ging om 4.00 uur was ik al wakker.. een super dag voor de boeg, zonsopgang bekijken met uitzicht over de Uluru, en de Kata Tjuta we wilde als eerste in het park zijn dus moesten we op tijd in de bus en we kwamen idd als eerste aan en hadden de geweldigste plekken.. Zo mooi hoe de kleuren van de lucht veranderen na mate de zon opkwam, een beter manier om je dag goed te beginnen is er niet denk ik.. wauw wat een start!!! Daar word je echt super vrolijk van..

Toen de zon opwas zijn we snel doorgereden naar de Kata Tjuta gebergten , onze tour guide vertelde vol passie hoe alles is ontstaan en wat er leeft en groeit, wat kan die vent mooi vertellen. Het was goed dat we mooi vroeg waren wand anders wat de wandeling niet te doen met de tempraturen..  we waren er rond 7.00 uur een goede ochtend wandeling heerlijk gewoon!! Hierna was het tijd om terug te gaan naar ons kamp weer een stukkie in de bus . hier hadden we een relax momentje . na een flink watergevecht waarbij ik uiteraard de volle laag kreeg met een brandslang heb ik mij opgefrist en daarna hup de bus weer in t.. want er stond een BBQ met nog een Zonsondergang gepland met uitzicht op de Uluru met de vele anderen die ook die kant op gingen … dammm ik wist dat het touristisch was maar zoveel mensen dammm … wij waren alleen de enige die er een BBQ hielden haha.. na weer een geweldige avond gehad te hebben weer terug naar het kamp waar we nog een aantal biertjes hadden gedronken, na nog wat lol gehad te hebben en als halfgare gedanst te hebben bij de eerste uitkijk toch maar richting Swag want de volgende dag moesten we er ook weer  vroeg uit! Na Nog wat vallende sterren te hebben gespot  toch maar slapen.. de volgende dag zouden we naar de Uluru gaan waar we om de berg heen zouden lopen en kan je vertellen dat de verhalen die ze vertellen, staan echt op die rots echt zo byzonder om te zien maar weer een mooie dag gehad !! De volgende dag was er weer een lange busreis voor de boeg naar onze laatste slaap plek voor Alice Springs, overdag heerlijk afkoelen bij het zwembad en ’s avonds bij het kamp heerlijk met zijn allen een ovenschotel gemaakt , met een wijntje ook deze dag lekker afgesloten.  Op de laatste dag van de tour zijn we richting Kings Canyon gereden om 4 uur vertrokken we met de bus zodat we weer een geweldige zonsopgang zouden mee maken,  we hebben er echt een mega mooie wandeling gemaakt wauw wat een indrukken.. helaas was deze tour ten einde en na een lange busreis aangekomen in Alice Springs nou ja Bijna er was nog een kans om een kamelen ( tour ) rit te maken , het leek mij wel leuk dus heb die kans gepakt samen met nog wat anderen reden we door de paddock en met een drafje terug … nou ik heb nog nooit zo gelachen hahaha wat een belevenis..

’s avonds zijn we heerlijk als afsluiten met elkaar wezen eten..  en hebben we een heerlijke avond gehad. Een mooie afsluiter van deze geweldige reis door het midden van Australië

Na deze tour lekker een week genieten in mijn hostel in Alice springs wat wel even wennen was na al het samen zijn met gezellige mensen was ik nu in mijn eentje… gelukkig was er veel te doen, ik heb heerlijk in het zwembad[EH1] [EH2]  afgekoeld, nog een kamelen tocht gemaakt wat super was en heb de west macdonall ranges bezocht wat ook weer fantastisch was!!!

Van Alice Springs Naar Tennant Creek Naar Mt Isa

Op 27 Oktober 2013 heb ik mijn reis vervolgd met de Greyhound bus van 19.00 uur naar Tennant Creek, hier kwamen we aan om 3 uur ’s nachts ik werd op gehaald door mijn hostel baas waar ik 1 dag zou verblijven omdat mijn volgende bus om 22.00 uur ’s avond zou vertrekken.. zo… een dag spenderen daar was niet makkelijk.. met meer de 40 graden was het voor mij gewoon te warm om iets te doen..  ik ben in de avond naar een winkel gelopen om een paar flessen water te halen voor de bus reis Richting Mt Isa! Wat een prive rit werd want ik en nog iemand zaten als enige in een mega bus!!!

Ja Essie gaat terug naar Mt Isa, als babysitter je zal wel denken waarom ga je terug.. ?? ik wist wat ik er had en het zoeken naar een baan viel niet mee in deze tijd van het jaar alles was al voorzien in het zomer seizoen, Bev Was heel blij me weer te zien. Ik ben blij dat ik het een 2de kans heb gegeven want het is een stuk gezelliger en Lacey is meer gegroeid ze begrijpt meer en huilt minder.. al heeft ze af en toe nog rare buien … we lachen erom en kijken positief naar de volgende dag!!

Gelukkig spenderen we veel tijd in het zwembad of gaan we met tante bettie mee naar het meer naar hun boot om af te koelen.. en achter de boot aan te hangen op een kniebord!! O wat een lol kan je hebben geweldig!!!! Verder is het hutten bouwen, verven , tekenen, spelen met de poppen, spelen op veranda van de donga ( een bij gebouw waar ik slaap)  en de paarden aaien… de dagen gaan erg snel voorbij

Kerst en Oud en Nieuw In Isa

Kerst en oud en Nieuw was een rare bedoeling , gezien de tempraturen hier gemiddeld 45 graden is of hoger heb ik totaal niet het gevoel van kerst voor deze tijd… meer een extra feestdag in juli met een kerstboom , zo onwerkelijk.

We hebben 1e kerstdag ontbeten bij tante bettie en zijn ‘s middags even bij het meer wezen kijken waar ze hun boot hebben liggen .. zie je daar gewoon een krokodil rond zwemmen .. het meer waar ik eerder al heb gezwommen AAAAAHHHHH… gelukkig werd mij verteld dat het zoet water krokodil was en dat deze niet bijten… nou ik bedenk mij nu wel een 2e keer voor ik er weer ga zwemmen LOL.. ’s avonds hebben we bij tante Megan een BBQ gehad! Om 23.30 waren we weer thuis en ik heb voor het eerst in de auto gereden aan voor ons de verkeerde kant van de weg… nou das best wel ff spannend kan ik je vertellen.. gelukkig was er weinig verkeer op de weg dus kon ik mooi ff wennen .. niet mijn ding geef mij mar gewoon de Nederlandseauto en weg.

Oud en nIeuw was niets geen vuurwerk geen feest!! Helaas !!!! gelukkig had ik toch al geen feest gevoel dus heb ik ook niets gemist voor mijn idee.. ik heb met de kleine meid om 0.00 uur het vuurwerk van sydney op tv gekeken ik was daar natuurlijk liever geweest maar in september was er al geen kamer meer te krijgen .. of je betaalde je scheeel … er komt vast nog wel een x hier sydney een oud en nieuw party anders thuis maar !!

Het is inmiddels 2 januari 2014 en we hebben vandaag lekker in het zwembad rond gedobberd.. de dagen zullen allemaal wel het zelfde worden. Dus vandaar dat ik dit verhaal er maar even heb onder geknoopt , vanaf 28 januari gaat Lacey naar school.. wat zal het dan rustig worden, genoeg tijd om in huis bezig te gaan en mijn vervolg reis te plannen..Dat word oostkust in Maart en 1e week April Tasmanië, o kijk er nu al naar uit!!       XXX tot de volgende x Esther Hagenouw

1. Siebe en trijntje:
    2 januari 2014
    weer een leuk verhaal esther maar wees voorzichtig die krokedillen verhalen vinden wij spannend leuk dat trijntje met je kon spreken met kerst gelukkig voor ons en sietse ben je over de helft nog veel plezier groetjes uit wijnjewoude siebe en trijntje