Van Newcastle tot Melbourne

14 december 2013 - Alice Springs, Australië

Ik heb weer aardig wat beleefd en om het toch een beetje overzichtelijk te houden splits ik mijn verhalen weer even op om te beginnen met Newcastle…

Newcastle NSW Australia 15 September tot 5 October 2013

Op 15 September  ben ik in de taxie naar het treinstation in Wyong gegaan om vervolgens met de trein naar Newcastle te vertrekken, bij het station aan gekomen reden de treinen niet, gelukkig waren er genoeg bussen die die kant op gingen dus kon ik met de bus die kant op .. volgens mij was het ongeveer 2 uur met de bus. Maar er was genoeg te zien dus dat maakte niet uit..

In de Bus zittend en nadenken over het vervolg van mijn reis … damm ik ga alleen verder.. Heerlijk deze gedachte, ik werd er echt super vrolijk van !! Hoewel ik de paarden wel een beetje mis heb ik geen spijt gehad van mijn keuze .. ik ga een nieuw avontuur tegemoet en daar word je echt vrolijk van..

Aangekomen in Newcastle kwam er  een aardige man naar mij toe … wat zijn jouw plannen waar moet je heen .. waar kom je vandaan? Het klinkt beetje eng misschien maar dat was het niet hoor het was een heel beleefde man.. ik vertelde mijn verhaal en hij stuurde mij in de richting van mijn hostel..  het moest vlak bij het station zitten dus ik liep vol goede moed die kant. Helaas was meneer mij vergeten te vertellen dat ik de 1e links moest en dan bij de kruising rechts en dan doorlopen tot ik bij het hostel ben … ik ben dus bij de kruising rechts gegaan en door gelopen .. nou kan je vertellen met n zware rugzak op heb je veel bekijks.. en het was ook nog eens best warm.. maar goed het moest aan deze weg zitten dus bleven we maar doorlopen.. tot we Newcastle zo’n beetje uitliepen begon ik te denken dat ik misschien wel eens verkeerd kon zitten.. dus hup de andere kant maar weer op.. Kwam ik die zelfde meneer weer tegen : ,, Are U Lost? “ Well I think so..

Ik uitleggen dat ik bij het kruispunt rechts ben gegaan  vertelde die me nu dus dat ik eerst links had gemoeten :-s maar hij was zo vriendelijk met mij mee te lopen en me mijn hostel te wijzen..

Eindelijk aangekomen bij mijn hostel voorgesteld aan Jamie want ik had gereageerd op een advertentie op de hostel site .. en ik kon daar aan het werk voor gratis verblijf en free internet.. yee na mij ingecheckt te hebben en mijn lakens te hebben ontvangen eerst maar even een lekkere douche genomen om bij te komen van de “reis” en het lopen..

Hier in Newcastle had ik mooi de tijd om het vervolg van mijn reis beetje te plannen en uit te stippelen .. en waren nog een paar andere in het niet al t grote hostel. Een Duits stel , een rare donkere man uit Afrika die stond alleen maar voor het raam te turen uren lang en ging dan naar een ander raam toe om vervolgens daar weer een paar uur voor te staan.. hij droeg altijd een pink shirt dus noemde we hem  maar mister Pink .. en waren 2 Belgische vrienden  en nog en nog een Duitse Jonge,

We sliepen op een kamer voor 8 personen maar we waren maar met z’n 2en dus das wel lekker haast een prive slaapkamer. De volgende morgen moesten we om 10.00 uur beginnen het was het schoonmaken van de kamers en ik werkte met een Duits meisje Heike een echt feestbeest kan ik je vertellen. we moesten bedden opmaken van personen die uitgecheckt waren en de badkamers schoonmaken niet heel veel werk en we waren dan ook met een uurtje klaar .

Omdat we vlak bij het strand zaten heb ik dus heel wat dagjes aan het strand gehad.. en ben langs veel leuke en mooie stukjes gelopen. Op Stockton een plaats aan de andere kant van het water waar je met de ferry heen moest bleken scheepswrakken te liggen. En heb besloten daar maar even heen te gaan.. ik had er een gevonden die daar op een golfbreker was stuk geslagen en zag door het heldere weer ook nog 1 op het strand liggen een eind verderop!

Omdat ik dacht dat het best nog wel eens ver kon zijn en ik graag over het strand wilde lopen daar naar toe besloot ik daar maar voor terug te komen een andere dag …

Een paar dagen later samen met een jonge van het hostel die kant weer opgegaan.. hij was ook wel benieuwd naar het wrak en zijn onze wandeling gestart .. ik dacht ongever 1,5 uur te lopen dat we er wel zouden zijn.. helaas na 2 uur lopen nog steeds niet aangekomen en het leek ook niet dichterbij te komen, dat was een tegenvaller damm ja en dan moet je dus ook nog weer 2 uur terug.. ach we zagen de humor er wel van in gelukkig hadden we genoeg water bij ons dus hebben we onze beweging ook weer gehad.. we waren wel erg blij dat we naar 5 uur op sjouw weer bij ons hostel waren .. J

Op zondag was de vuurtoren open en kon je daar gratis naar toe ook heb ik hier een paar uur voor gepland. Een leuke ervaring met een prachtig uitzicht kan ik je vertellen.

Tijdens mijn verblijf hier had ik ook nog wat meevallers, zo kreeg ik een gratis keur in mijn haar bij een very expensive hairdresser en omdat ze een week later ook nog een model nodig waren voor een haircut bood ik aan ook wel te kunnen..

Dus gratis geknipt en geverfd wat wil een backpacker nog meer..

Tijdens mijn verblijf bij Backpackers By the Beach leuke mensen ontmoet veel genoten en gerelaxt, gratis BBQ op Donderdag en Gratis Pizza op Vrijdag ..

Bij het verre weg zitten mis ik mijn familie ook wel heel erg  maar kreeg dan ook eind september het goede nieuws te horen..

Op 27 september na heel maanden in spanning kreeg ik eindelijk te horen dat ik weer tante was geworden en dat Mariska en Dennis de Gelukkige ouders waren geworden Van Mathijn .. heerlijk bericht uit the Netherlands .. maar dat maakt het ook wel weer moeilijk dat je er niet bij bent hoor.. dat mis ik toch best wel heeeel erg…

Ik had mijn Reis verder gepland en op 5 Oktober zou ik richting Melbourne Vliegen om vervolgens 3 dagen daar te verblijven en dan verder te trekken over de Great Ocean road richting Adelaide en veel mooie dingen te gaan zien.. deze dag kwam snel dichterbij en voor ik het wist was ik mijn tas aan het inpakken .. nam afscheid van iedereen even uitchecken  en zat ik in de bus richting vliegveld van Newcastle om met Quantas richting Melbourne te gaan.. het was echt een mini vliegveld.. ik had van te voren gevraag hoe het er uit zou zien de een zei ach is wel aardig vliegveld de andere zei is klein.. nou het was klein hihi en ik was natuurlijk ook weer veel te vroeg..

Nadat ik mij kon incheckten en mijn tas had afgegeven nog maar even langs de Burgerking voor een lekker snack.. nou en dan weer door de controle .. mijn handtas de door de machine euh nog een x? can you stand here for a moment? Ojee wat heb ik dan nu weer? Werd mijn tas even grondig door zocht was ik vergeten plakband uit mijn tas te halen… hoe dom … tja dat kan natuurlijk niet mee.. en werd dan ook heerlijk in de prullenbak gemikt verder was alles goed dus kon ik verder lopen..

De vlucht was goed op tijd en er waren geen rare dingen .. dus kwamen we na een korte vlucht goed aan in Melbourne. Hier begint mijn andere verhaal die ik jullie binnenkort ook zal vertellen.. voor nu hebben jullie eerst weer wat te lezen .

Ik zal snel wat foto’s uploaden binnenkort dus dan zitten er ook foto’s bij het verhaal.

Dikke kus en tot de volgende x

1. Siebe en trijntje:
    14 december 2013
    wat weer een leuk verhaal esther,wat gaat de tijd snel he?geniet er nog maar van,ben benieuwd naar nieuwe foto.s,veel liefs ,en groetjes van ons.
  2. Anne Marie:
    18 december 2013
    je schrijft het zo leuk dat je het zo voor je ziet. Prachtig verhaal weer. Ben benieuwd naar de foto's. En je vervolg verhaal.

Have fun.
  3. Maris:
    18 december 2013
    Leuk geschreven zusje!
    Mathijn mist jou ook hoor!!!
    Nog even een paar weken plezier maken en dingen ontdekken en meemaken.
    Dan kunnen wij niet meer wachten tot je weer terug naar huis komt.

Love you