Als Nanny in Mt Isa

8 september 2013 - Wyong, Australië

Mount Isa van 15 Juli 2013 – 27 Juli 2013

Op 15 juli zijn we van Sydney naar Mt Isa Gevlogen, het was onze eerst job in de outback op een ranch dachten wij.. well is waar passen op kinderen en huishouden, maar het was op een ranch misschien dat we in de overige uurtjes en vrije dagen wat konden oppikken van het werken op een farm en er zo in konden rollen…  vol enthousiasme zaten we in het vliegtuig op weg naar onze eerste job. Ik zou worden opgehaald de Shirley een vriendin van Bef “mijn baas” een aardig dame ! , omdat Yvanka geen vervoer had wilde Shirley haar wel afzetten bij Yvanka haar verblijf adres.. We reden van het vliegveld naar het eerste adres.. hmmmm dit is geen Farm.. dit is gewoon midden in een woonwijk.. maar goed Yvanka afgezet en door naar mijn adres.. dit was iets meer afgelegen maar ook dit was geen Farm.. :-S  nou ja het is niet anders we hebben een Job en ze willen graag contact houden dus een baan tussen de paarden en koeien zal ook wel komen..

Ik werd even door het huis heen geleid en er werden wat dingen uitgelegd ..ook hadden ze een geweldig schattig hondje rowley.. nadat ik mij tas in mijn eigen huisje had gezet wat natuurlijk wel helemaal super was. Gingen we Lazey Ophalen , mijn oppaskindje van Net 3 Jaar oud.. ik was echt vol enthousiasme en we kwamen aan bij haar aunty , en daar was Lazey… net aan het pannenkoeken eten haar gezicht en handen onder de honing heerlijk om te zien zo’n kindje.. een beetje verlegen was ze wel in het begin..  ga je mee naar huis? Dit is Esther Je nieuwe Nanny.. oke geen handje maakt niet uit alle begin is spannend, in de auto proberen wat aandacht te trekken maar helaas… Shirley zei dat ze altijd zo was en dat het niet aan mij lag , gelukkig maar, onze tijd komt vast ook nog wel..

Thuis aangekomen moest ze eerst op bedje .. omdat ze nog slaapt tussen de middag.. we hadden dus even tijd om bij te kletsen en ik kon nog wat dingen aan Shirley Vragen, omdat ik benieuwd was hoe het met Yvanka ging stuurde ik haar een sms .. helaas was haar adres een mess … alles was vies en een dikke puinhoop . ze moest op de grond slapen niet echt een plek waar je wilt zijn als je een leuk jaar in Australië wil blijven.. ik gaf al aan als het echt niet uit te houden is dat ze dan wel bij mij kon komen ik had toch een 2 persoons bed..

Om 15.00 uur kwam Lazey Uit bedje even aankleden haar in model en lekker naar buiten.. ze had een enorme zandbank met een boot erin schommels, glijbaan en heel veel speelgoed.. we moesten natuurlijk in de boot spelen Come Play with me in the Boat.. ?? het was erg gezellig.. rond een uur of 18.30 had Shirley het eten klaar en hadden we lekker gegeten .. tijd om in bad te gaan en weer lekker op bed..

Om 20.00 uur kwam Bef thuis.. een gezellige vrouw die houd van een drankje ;-) het klikte eigenlijk meteen wel en dacht echt dat ik het wel getroffen had met dit plekje.. even gezellig napraten over de dag en maar gauw op bed wand om 06.00 uur moest ik klaar staan om aan mijn 1e werkdag te beginnen..

Lazey was al wakker op het moment dat ik moest beginnen dus mam had erg slecht omdat Lazey haar nacht verstoorde .. ik dacht laat de dag maar beginnen, moeders was het huis uit maar al gauw werd mijn enthousiasme iets minder, ze huilde om alles en werd erg snel boos.. niets was goed .. in het begin geef je haar maar wat ze wil omdat je toch een beetje er achter moet komen hoe ze is..  we hebben veel gespeeld in de zandbak en de boot en Shirley kwam nog even langs om te kijken of alles goed ging.. ja alles ging prima.. het waren echt momenten dat ze boos was de andere keer kwam ze weer naar je toe.. ondertussen kreeg ik een sms van Yvanka .. Ze is het huis ontvlucht en op weg naar mij ze vroeg het adres en al bellend heb ik haar geprobeerd uit te leggen waar ze moest zijn helaas wist ze de weg niet en raakte verdwaald gelukkig kon ik Shirley te pakken krijgen en heeft ze haar opgehaald en gebracht..

Nadat we gegeten hadden ging Lazey in Bad en op Bed hebben Yvanka En Ik hebben even gezeten en met elkaar gepraat.. en besloten dat dit niet iets is waar we heel erg vrolijk van worden en toch maar eerst gaan reizen tot we een andere job krijgen aangeboden.. met een kloppend hard in keel gewacht tot Bef Thuis Kwam en verteld dat we even gezeten hebben en dat we hier niet gelukkig werden en besloten hebben eerst verder te reizen.. ze vond het eerlijk dat we het verteld hadden maar wel erg jammer .. we gaven aan dat we zouden blijven tot er een andere nanny was en dat we dan pas zouden vertrekken..

De volgende dagen hebben we samen de zorg op ons genomen zijn wat in buis bezig geweest om schoon te maken hebben lekker met Lazey geverfd en weer in de zandbak gespeeld ..het was helaas geen eenmalige actie het niet luisteren en boos worden.. nee helaas .. het werd alleen maar erger..

Het is ook erg lastig omdat mam graag het een wil maar het andere doet omdat ze dan stopt met huilen bv ze wilde haar graag van de fles af hebben maar als ze er om vroeg en het niet kreeg en boos werd kreeg ze haar flesje wel.. van mij kreeg ze het niet het is dus beetje lastig opvoeden.. omdat we toch weg gingen hebben we haar maar extra haar zin gegeven en alles waar ze om vroeg gegeven..

We moesten het beste er maar van maken we zijn in Australië!!!! Op onze vrije dag zijn we aan de wandel gegaan en hebben de hond mee genomen.. met een camera op zak en fles water in de hand op weg naar the CITY we dachten is maar klein stukje dus we begonnen met lopen .. en lopen… en lopen onder tussen foto’s maken van de weg zodat we de weg weer terug zouden vinden.. gelukkig was het niet moeilijk maar wel erg ver :-S het was 1,5 uur heen maar… we vonden een Mac ja ook Mt Isa Heeft een Mac.. dus heerlijke patatjes en een burger gehad en wat boodschappen gedaan hebben we onze weg maar weer vervolgd en dus weer 1,5 uur terug naar huis.

De dagen erna waren beetje het zelfde picknicken in de zandbak, verstoppertje spelen.. gelukkig kwam Bef met goed Nieuws ze had een nieuwe Nanny wij blij dat betekende dat we nu een datum hadden om verder te kunnen..

Een dag erna kregen we telefoon van Craig Ze hadden een andere Job Voor ons!! Zo gaaf.

We moesten wel direct beslissen, nadat we op internet hadden gekeken waar we terecht zouden komen hebben we het meteen geaccepteerd dit was echt een droom baan.

We hadden een Baan op Limitless Lodge Bij Tim Boland.

Op 29 july zouden we beginnen omdat we er graag een dag eerder wilde zijn om de boel een beetje te verkennen hadden we een vlucht geboekt op 27 july , De dag van afscheid nemen kwam er aan de nieuwe nanny was aangekomen en we werden naar het vliegveld van Mt Isa Gebracht.. een beetje missen ga ik ze wel ondanks dat ze af en toe best moeilijk was..

Op 29 Juli begint onze nieuwe job… Maar das weer een ander verhaal ..

xxxx